Life goes on... - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Dennis Ducro - WaarBenJij.nu Life goes on... - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Dennis Ducro - WaarBenJij.nu

Life goes on...

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 September 2007 | Noorwegen, Trondheim

Hey hey hey!

Dringend tijd voor een update !
Ondertussen is het academiejaar hier reeds aan de derde week bezig en eindelijk heb ik een programma in elkaar geknutseld gekregen. Vier vakken, waarvan drie geen enkel probleem zullen vormen. Dat vierde moest er natuurlijk weer bijzijn...maar ja, het houdt ne mens wakker hé.
Het is wel wat wennen aan het Noorse systeem, dat vrijwel het tegengestelde is van hetgeen we in Leuven gewoon zijn. Bijna wekelijks moet deze brave student voor elk vak een huiswerk indienen...zonder deze retro-toestanden geen deelname aan het exaam mogelijk :-).

Vorige week geen verhaal op deze site, want dat weekend ben ik thuisgebleven. Het nachtleven in de stad en de kelders eens verkend en uitgerust met de kotgenoten.
Maar dit weekend zijn we 3 dagen met de rugzak naar Trollheimen getrokken. Trollheimen ligt zo’n drie uur ten zuiden van Trondheim en het plan was de “Norwegian Matterhorn” te temmen. Makkelijk te herkennen op de foto’s... Helaas werden de plannen voortdurend teruggeschroefd en hebben we uiteindelijk nog geen uur in de sneeuw vertoefd. :-) De kompanen vonden het idee van een tent in de sneeuw met enkel rotsen in de buurt maar niets en verkozen de moerassige vallei (mét hout vr kampvuur dan:-)).
De eerste nacht arriveerden we omstreeks 23u nabij de geplande overnachtingsplek...1 specifieke platte rots tussen allemaal puntige rotsen. Het was a hell of a job om dit in het donker te vinden, maar het doorzetten werd beloond met een schitterend uitzicht de volgende ochtend. De twee dagen in de vallei waren zeer nattekes en we hebben toch wel wat hoogtemeters gedaan. Zie foto’s zou ik zeggen.

De sneeuwtoppen bewandelen zal voor binnenkort zijn...één van de kotgenoten (Magnus) heeft veel ervaring en is van plan een trip te maken met ons. Zijn jaar aan de Russische grens heeft hem wel gehard :-), met de slaapzak in – 40° !

Het sportieve leven is ook op gang aan het komen... De universiteit heeft een grote oriëntatieclub en dagelijks is er minstens 1 (meestal meer) training voorzien.
Elke maandag gaan we rustig loslopen en dan komt er zo’n 50 man opdagen! Ik heb ook reeds 2 technische trainingen kunnen meedoen, waarvan 1 echt de moeite.

Voor de foto-fanaten zijn er nog wat nieuwe foto’s van feestjes. (In hét studentengebouw ‘Studentersamfundet’, een enorm complex speciaal voor de studenten, volledig gerund door studenten. Niet te schatten hoeveel volk...meer dan 3000 studenten op dit feest.)

• 04 September 2007 - 22:07

Dick En Lief:

't is precies al iets kouder daar.Wel weer een zoveelste prachtige uitstap. Enjoy the light as long as you can and stay away from that summit ! Too steep !

• 05 September 2007 - 07:39

Annelies:

Ja wadde... Mooi weer is het misschien niet, maar de natuur des te prachtiger. Telkens ik u foto's zie wil ik liever en liever op vakantie :) Beloof mij, dat eens ge al de mooie plekskes kent, ge ze onthoudt en ons daar later eens naar toe brengt. (Uitgezonderd die paal in de discotheek, we zijn toch al van plan om der in de non ook zo ene te plaatsen)...

• 11 September 2007 - 09:40

Niek Aalders:

Hey nog iemand die Nederlands spreekt op moholt studentby :D

Wat studeer je?
    groetjes Niek Aalders
    (student Scandinavistiek, 22 jaar)
    islandica90@hotmail.com

• 11 September 2007 - 13:05

Jenske:

slimme move om de link naar hier in ne mail te zette, zo komt de never-up-to-date jens ook is op uwn site terecht.

dan kannek ook volgen wa gij allemaal uithaalt als gij er niet bent. de steen uit trondheim-city is nog niet tot in de non geraakt.

amuseert u daar nog en zie da ge nie bevriest in die -40° he, want vorig jaar in zweden vond ge +10 precies al friskes :-).

groetjes aan de elanden

• 17 September 2007 - 15:28

Jos:

Nice, keep up the good work Dickie! Hier volop de voorbereidingen voor het nieuwe academiejaar aant starten (lees: de schimmel van de muren van uw kot gaan krabben) en moesten er mensen van in Belgie zijn die dit lezen: Non vanavond? ;-)