Noorse nieuwtjes - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Dennis Ducro - WaarBenJij.nu Noorse nieuwtjes - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Dennis Ducro - WaarBenJij.nu

Noorse nieuwtjes

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 Augustus 2007 | Noorwegen, Trondheim

Deze zondag zijn we opnieuw op stap gegaan... De trip in Klaebu (een avonturencentrum nogmaals) was plezant, niet minder dan 3 keer omgeslagen met de kano :-). En niemand droog gelaten uiteraard. Verder was er ook een hoogteparcours en nog wat spelletjes. Maar de kano was het beste ;-).

De tweede week waren de lessen al minder interessant en werd er bijgevolg door iedereen meer aandacht besteed aan feestjes.

Ondertussen is het al de derde week en ik heb gezelschap gekregen op kot !! De eerste flatmate is gearriveerd, den Henrik. Hij kent de twee ander gasten ook heel goed, het zijn drie vrienden blijkbaar. Jammer wel dat ze allemaal eerstejaars zijn en dus Trondheim even (of minder) goed kennen als ik.
Ze zijn ook wel 20 zoals ik, maar hier in Noorwegen bestaat de legerdienst nog. En ze hebben een gevarieerd aanbod in dit leger, zo blijkt :-D...
Henrik heeft een volledig jaar bij de kustwacht gezeten om de vissersboten te controleren., met telkens 6 eenzame weken op de boot en 3 weken te land.
Magnus hebben ze quasi op de noordpool gestationeerd :-). Een volledig jaar lang mocht hij daar de grens met Rusland patrouilleren, levend in een cabin zonder elektriciteit of stromend water. Fantastisch, ik kan niet wachten tot hij aankomt :-)
Stinan, de laatste, heeft het afgelopen jaar dan weer dagelijks 12uur mogen oefenen op macheren en instrumentspelen in de parade. Een gedrilde mens denk ik :-).
Afin, ik zal dus een jaar bij drie gamellenboefers zitten. De keuken zal proper zijn...

Foto's van de tweede week en de tweede weekendtrip (naar Klaebu) :

• 06 Augustus 2007 - 18:08

Sam:

Dennis, Dennis, Dennis toch, zo te zien zijde uwe slechten invloed daar ook aan't uitoefenen (Leffe 9°, Duvel) :-)
    De fotokes van nonstop zallek wel ne keer doorsturen.
    Groeten

• 07 Augustus 2007 - 15:00

Annelies:

Omslagen met uwen boot kan ernstige gevolgen hebben :-)

• 07 Augustus 2007 - 16:04

Jill:

jammer dat er geen foto's zijn van die kano;) maar het hoogteparcours ziet er ook niet slecht uit!
    amai en een eigen leger op de gang, veiliger kan al ni;)
    groeters

• 13 Augustus 2007 - 20:08

Jos:

Wohowow, you're in the army now, wohowow you're in the army now ;-)

Doet dat nog goed daar Dickie met die gedrillde kotgenoten!!!

En leuk om zo op de hoogte te worden gehouden, keep up the good work! :-)